Case #️⃣ 8 Morten fra Mogens Daarbak A/S

Morten Aamann Slothuus
Online Manager hos Mogens Daarbak A/S
Fang ham på LinkedIn her

“Hvordan vil du skabe flest mulige salg i en nyopstartet webshop på 90 dage?”

  1. Du har 90 dage til at skabe mest muligt salg med størst fortjeneste 
  2. Du har lavet en webshop, som er klar til at sælge.
  3. Du sælger tøj, interiør, design eller smykker. 
  4. Du har ingen email permissions og etablerede sociale kanaler endnu. 
  5. Du har 25.000 kr. i budget til annoncering og systemer

Aggresive kampagner og SoMe konkurrencer

Jeg vil opdele min tilgang i 5 punkter som består af:

  1. Kend min målgruppe
  2. De skal kende mig!
  3. Aggressive kampagner… altså billigt!
  4. Tilmeld dig nyhedsbrevet.. du skal da have 10%!
  5. Social medier! Konkurrencer!

Det vil selvfølgelig være nemmest, hvis jeg havde været med i Løvens Hule, så var jeg allerede langt på trafikfronten! Men min forretningside er i første omgang en webshop, der sælger lækkert herretøj fra velkendte brands til den moderne mand.

Kend din målgruppe

Mit sortiment er på plads ud fra en dybdegående analyse af målgruppe, konkurrenter og ikke mindst min store viden om modebranchen (Lidt fiktion kan forekomme).

Jeg har derfor et klart billede af, hvilke kanaler jeg skal fokusere på i første omgang og hvilke parameter jeg skal differentiere mig på.

De skal også kende mig!

Alt er klappet og klar – teknikken, logistikken og ikke mindst den veldesignede webshop er flyveklar. Så nu skal der kunder i butikken!

Et begrænset annonceringsbudget sætter sine begrænsninger for at høvle trafik ind fra starten fra de betalte kanaler. Jeg vil dog afprøve forskellige strategier på Google Shopping, for at få skabt noget produkttrafik.

Den organiske kanal er selvfølgelig ekstremt vigtig, og al den tekniske SEO er der helt styr på. Jeg vil dog forvente at have et efterslæb på content delen, da en webshop jo sagtens kan skydes i luften inden alt content spiller max.

En løbende strategi for at få skrevet tekster, opdateret metatitler m.m. vil ligeledes være en af mine prioriteret.

Kør aggressive kampagner

Veludførte og timede kampagner er selvfølgelig ganske effektive! De besøgende skal rammes af nogle fremragende tilbud på noget af mit mest eftertragtede sortiment.

Hvorfor? Som helt ny webshop er min kendskabsgrad minimal, der findes et minimalt antal reviews, og jeg har derfor brug for at få kørt nogle ordrer igennem! Også selvom indtjeningen påvirkes en smule indledningsvist.

Dem der køber vil derudover modtage en invitation til bedømme oplevelsen på Trustpilot – for jeg har brug for, at andre kunder kan blive trygge ved at handle ved mig!

Og ja – der er fri retur på alle ordrer.

Få dem tilmeldt nyhedsbrevet 

Jeg ville meget tidligt begynde at bygge en velfundet emaildatabase op, eksempelvis igennem ActiveCampaign eller Klaviyo.

Den klassiske rabatkode på 10% eller en rabatkode med fri fragt vil være grebene jeg i første omgang tyer til.

Det siger sig selv at – med alle de ovenstående punkter in mente – vil jeg være halvpresset på tid for at nå alle disse ting. Så som med alle andre planer vil det være en benhård prioritering (som jeg har lagt op til i dette skriv).

Sæt SoMe konkurrencer igang

Med et minimalt budget har jeg brug for at få skabt noget opmærksomhed om min nye shop. Jeg har tyer derfor til klassikeren over dem alle – nemlig en Facebook konkurrence! Den afhænger lidt af mit produktudvalg, men mon ikke jeg kan finde noget jeg kan få ud til minimum 5.000-10.000 personer – i opslaget er der selvfølgelig et link direkte til den skarpe kampagne jeg nævnte tidligere.

Nu var der kun lagt op til et budget på 25.000 kr. til annoncering m.m. hvilket i min optik ikke gør et samarbejde med et markedsføringsbureau aktuelt. Jeg vil dog, så snart økonomien tillader det, kigge bureau vejen for at få en hardcore ekspert til at varetage mine stigende ad spends, assistance til den eksterne linkbuilding samt de geniale win-back emailflows m.m. jeg har sat i søen.


Morten Slothuus