Case #️⃣ 13 Sisse fra Creuna

Sisse Haldrup
Senior SoMe Konsulent hos Creuna
Fang hende på LinkedIn her

“Hvordan vil du skabe flest mulige salg i en nyopstartet webshop på 90 dage?”

  1. Du har 90 dage til at skabe mest muligt salg med størst fortjeneste 
  2. Du har lavet en webshop, som er klar til at sælge.
  3. Du sælger tøj, interiør, design eller smykker. 
  4. Du har ingen email permissions og etablerede sociale kanaler endnu. 
  5. Du har 25.000 kr. i budget til annoncering og systemer

Indsnævre dit fokus

Mit bedste growth hack? 

Denne ”opbyg fra bunden”-situation har jeg stået i en del gange efterhånden. 

Men med et kortsigtet salgsfokus på blot 90 dage, så ville jeg starte med alle de ”lavthængende frugter” – og vente med de store contentproduktioner, SEO-initiativer osv.

Jeg ville som noget af det første fokusere på at:

  • sikre top funnel trafik, så der hurtigst muligt er noget volume at konvertere fra. Og her er Facebook og Instagram ads oplagte at starte med hos den visuelle og modebevidste målgruppe.
  • opbygge en emailliste, så jeg ejer leads. På den måde har jeg en liste med leads, som jeg gratis kan nurture og konvertere til salg. 

Facebook og Instagram

Der er et utal af teknikker og kanaler, der kan understøtte disse to formål, men i denne situation ville jeg foreslå at køre kampagner på Facebook og Instagram, hvor målgruppen 100% sikkert er tilstede. 

Her ville jeg bl.a. teste:

  • Trafik ads (top funnel aktivitet der senere kan køres retargeting på).
  • Lead ads (med formål om at få nyhedsbrevstilmeldinger).
  • Dynamisk retargeting (Efter nok trafik og volume handler det om at få konverteret dem, der har vist interesse for et produkt, men ikke gennemført købet endnu).

Når der først er indsamlet leads og opbygget en smule trafik, ville jeg kigge ind i opsætning af effektive pop-ups, emailkampagner, Google Ads og evt. også micro-influencers.

Derudover ville jeg efter kort tid prioritere at få opsat Google Shopping, så både produktbilleder, navne og priser bliver synlige i søgeresultaterne.

Når alt det er sagt, er det vigtigste hack jo at sikre, at man har nogle fede produkter, en god kundeservice, er konkurrencedygtige på pris og kvalitet, og at man har gjort sit hjemmearbejde med at få defineret en skarp målgruppe 😉


Sisse Haldrup