Case #️⃣ 10 Christina fra POMPdeLUXE

Christina Husk
Head of Ecommerce and Marketing hos POMPdeLUX
Fang hende på LinkedIn her

“Hvordan vil du skabe flest mulige salg i en nyopstartet webshop på 90 dage?”

  1. Du har 90 dage til at skabe mest muligt salg med størst fortjeneste 
  2. Du har lavet en webshop, som er klar til at sælge.
  3. Du sælger tøj, interiør, design eller smykker. 
  4. Du har ingen email permissions og etablerede sociale kanaler endnu. 
  5. Du har 25.000 kr. i budget til annoncering og systemer

Fokus på min forretningsmodel og på Instagram

Først og fremmest vurderer jeg denne case til at være inden for livsstilsbranchen og vil derfor tage udgangspunkt i branding og storytelling, for at skabe mere trafik og salg til webshoppen. Det er selvfølgelig en mere langsigtet strategi, men kan også være effektiv indenfor de første 90 dage.

For at opbygge en god virksomhed med henblik på størst salg og fortjeneste, er der nogle punkter, som er væsentlige at have med i processen.

Få styr på GDPR fra starten

Til at starte med, er det selvfølgelig vigtigt at have styr på sin forretningsmodel og have en webshop der er fuldstændig opdateret ift. til design og UX. Som nystartet webshop er det også en rigtig god ide, at være opdateret på GDPR og have styr på sine permissions fra start.

Instagram er vejen frem

Jeg vil helt klart lægge stor vægt på hvor vigtigt det er, at komme i gang med de sociale medier – både Facebook og Instagram. Da Instagram er et visuelt medie, er det et godt værktøj til at brande sine produkter som passer ind til ens egen stil. Hvis man har mod på det, så er små videoer og stories den letteste måde, at komme ud til en masse eksisterende og potentielle kunder på. Det kan eksempelvis være ”How-to” videoer, guides og ’shop the look’. Her er det også vigtigt at understrege relevansen i, at skabe den personlige kontakt mellem sig selv og kunderne og dermed opbygge troværdighed og noget salg.

Få hjælp til at få sat annoncer op Facebook, da de kan være med til at skabe noget salg, trafik til webshoppen og sign-up’s til nyhedsbreve. Der er flere mindre bureauer, som kan hjælpe en i gang og som både kan hjælpe med Google Ads, Youtube, Display og Facebook. Få styr på hvilken ROAS ens forretningsmodel kræver – det er et godt udgangspunkt for begge partner. 

Det kan også være en god ide, at lave et samarbejde med personer, som passer godt til brandet. Få lavet noget godt content som kan bruges på alle digitale platforme. Der kan der også kigges på giveaways eller konkurrencer, da det er en nem måde at nå ud til mange potentielle kunder.

Dernæst er det vigtigt at sende nyhedsbreve ud for, at vedligeholde kundernes interesse og fortsat gøre dem opmærksom på din virksomhed. Her er det betydeligt, at opbygge et fængende nyhedsbrev med lækre billeder og CTA’er, som kan sende kunderne direkte videre til webshoppen.

Til sidst vil jeg understrege hvor vigtigt det er, at have en rød tråd i kommunikationen på webshoppen, nyhedsbrevene og de sociale medier. Det er netop det, som skaber brand awareness og det som får din virksomhed til at gå fra irrelevant til relevant. 


Christina Husk