Case #️⃣ 6 David fra Steen & Strøm

David Metzon
Nordic Digital Marketing Manager hos Steen & Strøm
Fang ham på LinkedIn her

“Hvordan vil du skabe flest mulige salg i en nyopstartet webshop på 90 dage?”

  1. Du har 90 dage til at skabe mest muligt salg med størst fortjeneste 
  2. Du har lavet en webshop, som er klar til at sælge.
  3. Du sælger tøj, interiør, design eller smykker. 
  4. Du har ingen email permissions og etablerede sociale kanaler endnu. 
  5. Du har 25.000 kr. i budget til annoncering og systemer

Mit fokus vil være på Google Business Manager og retargeting

Jeg ville klart fokusere på Google My Business (GMB) og tilhørende retargeting annoncering, som mine primære værktøjer.   

Grunden til at jeg ville vælge GMB er at det bare har vist sig gentagne gange, at være den mest effektive kanal til netop det segment vi arbejder med her og med en korrekt opsat GMB konto giver det flere besøgende. GMB virker sandsynligvis fordi dem der laver en specifik og aktiv søgning allerede er langt i deres købsbeslutning.

Test gamification af

Derudover vil jeg sideløbende have fokus på at opsamle leads fra besøgende på sitet, f.eks. vi et gamification værktøj, som er Plug and Play. F.eks. Scratcher, Leadfamly eller Leadspin.dk som jeg selv ejer. 

Når man løbende indsamler leads vil det være fordelagtigt at have en simpel e-mail serie til at få dem varmet op eller konvertere.

Med respekt for det mindre budget på 25.000 kr. skal dette være et relativt simpelt system, da når budgettet ikke er større end 25.000 kr vil man komme væsentligt længere ved at reservere så stort et beløb som muligt til annoncering.   

Da budgettet er minimalt er det essentielt at få mest muligt ud af annoncekronerne. Derfor vil jeg sætte Hotjar op og arbejde målrettet med at få relevante sider til at konvertere bedre og skabe flere salg.   

Til sidst, hvis budgettet tillod det, ville jeg bruge det resterende budget på Facebook annoncering eller undersøge muligheden om brug af mikro influencers til at skabe konkret og relevant trafik til de produkter hvor der er det højeste dækningsbidrag.


David Metzon

Leadspin.dk – et værktøj som kan høste besøgendes e-mails

David har udviklet værktøjet leadspin.dk, som er et no-cure-no-pay gamification værktøj.

Med leadspin.dk kan man opsamle besøgendes e-mails ved hjælp af det klassiske lykkehjul. Hvert lead man skaber koster et fast beløb, på denne måde kan man komme igang hurtigt og teste gamification af. Læs mere om leadspin.dk lige her.