Case #️⃣ 5 Frederik fra ProfitMetrics.io

Frederik Boysen
CEO & Founder hos ProfitMetrics.io
Fang ham på LinkedIn her

“Hvordan vil du skabe flest mulige salg i en nyopstartet webshop på 90 dage?”

  1. Du har 90 dage til at skabe mest muligt salg med størst fortjeneste 
  2. Du har lavet en webshop, som er klar til at sælge.
  3. Du sælger tøj, interiør, design eller smykker. 
  4. Du har ingen email permissions og etablerede sociale kanaler endnu. 
  5. Du har 25.000 kr. i budget til annoncering og systemer

Fokuser på din UX og Google Shopping

Som det første vil sørge for at UX (User Experience) og brugervenligheden er helt på plads på webshoppen Således der vil være en fornuftigt konverteringsrate på købene. Jeg vil vurdere at en fin konverteringsrate er minimum på omkring de 2-3%, ellers er det svært at få det til at  hænge sammen.

Få feedback fra brugerne

En relativ let metode for at arbejde med konverteringsraten på sitet er at inviter brugere til at lave et prøve-køb og udlever gavekort imod at få feedback på sitet. Juster så efterfølgende sitet i tråd med de tilbagemeldinger du modtager. Dette kan være yderst givende i starten og en kosteffektiv måde at få tilbagemeldinger Juster sitet efter tilbagemeldingerne.  

Derefter vil jeg opsætte Google shopping med fokus på  produkter eller kategorier jeg er konkurrencedygtig på OG hvor jeg har en god avance.   

Når Google shopping er opsat, vil jeg derefter sætte et retargeting flow op fra Facebook samt kører top funnel trafik ind på Lookalike audience af dem der har købt.

Sitet er konverteringsoptimeret og annoncerne er sat op. Nu vil jeg kigge på min profitabilitet fra annoncerne og stoppe alt der ikke er profitabelt og allokere budgettet til de annoncer der skaber fortjeneste fra Google og topfunnel Facebook trafik.    

Google Shopping tager det meste af budgettet

I forhold til budgettet på de 25.000 kr. vil jeg cirka allokerer dem med 70% til Google shopping, 20% til topfunnel trafik via Facebook og 10% retargeting annoncer via Facebook.

Men som sagt vil jeg hele tiden have fokus på hvilke annoncer skaber den bedste profit og allokere ressourcerne efter det. På den måde kan jeg skalere annonceringen løbende mens jeg holder øje med min POAS (Profit On Ad Spend).


Frederik Boysen

ProfitMetrics.io – et værktøj som viser ens Profit on Ad Spend

Frederik har udviklet et værktøjet ProfitMetrics der øger din bundlinje ved at optimere din markedsføring efter profit fremfor omsætning. Med ProfitMetrics kan man se sin fortjeneste direkte i ens Google Analytics, Google Ads & Facebook Business Manager. Hvis du vil vide mere omkring ProfitMetrics og historien bag det kan du læse det her.